Γράφει ο Φανουράκης Νικόλαος (ΠΕ17/03) | |
Έχετε σκεφτεί ποτέ ποιο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης; Με τι μέσο θα κινούμαστε αύριο; Υβριδικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα, με καύσιμο υδρογόνο ή ηλεκτροκίνητα οχήματα του μέλλοντος. Σίγουρα θα είναι οικονομικότερα, ασφαλέστερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που κινούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη ή ντίζελ με τα γνωστά επακόλουθα για το κλίμα του πλανήτη, αλλά και για τη τσέπη μας καθώς η παγκόσμια αγορά ορυκτών καυσίμων ελέγχεται από ολίγους. Αν έχετε πάντως βαρεθεί να βλέπετε τα 50ευρα να εξαφανίζονται ως δια μαγείας σε κάθε επίσκεψή σας στα πρατήρια καυσίμων, αυτό προβλέπεται να αλλάξει στο μέλλον.
Για τους "τολμηρούς" αυτό μπορεί να αλλάξει σήμερα κιόλας. Πώς;
Κατ'αρχήν με τα υβριδικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη και στην ελληνική αγορά με αρκετή επιτυχία και τα οποία έχουν σχεδόν τη μισή κατανάλωση από τα συμβατικά χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τις επιδόσεις. Πχ για ένα συμβατικό οικογενειακό έχουμε κατανάλωση περίπου 4lt/100Km. και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2 ανά χιλιόμετρο. Έχουν αυξημένη τιμή πώλησης αλλά μακροπρόθεσμα ο ιδιοκτήτης και το περιβάλλον θα είναι κερδισμένοι.
Ένας άλλος τρόπος είναι τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο. Το υδρογόνο ως καύσιμο έχει συνδυαστεί στο μυαλό του κόσμου, πριν ακόμα ξεκινήσει η ευρεία χρήση του, ως το καθαρότερο καύσιμο, το καύσιμο του μέλλοντος. Μέχρι στιγμής είναι η καθαρότερη πηγή ενέργειας που μπορεί να τροφοδοτήσει ρεαλιστικά ένα όχημα ώστε να έχει επιδόσεις και αυτονομία ανάλογη των συμβατικών καυσίμων, χωρίς όμως να ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον. Το πρόβλημα με το υδρογόνο είναι ότι είναι ένα ιδιαίτερα εύφλεκτο και εκρηκτικό αέριο, κάτι που δημιουργεί προβλήματα στην αποθήκευση και στη μεταφορά του.
Η πιο ασφαλής μέθοδος όμως που διαφαίνεται στον ορίζοντα, είναι η απορρόφηση και αποθήκευση του υδρογόνου μέσα σε κράματα μετάλλων. Η μέθοδος βασίζεται σε ένα φαινόμενο, τη λεγόμενη "υδρογονογραφία”. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά αλλά ας είμαστε επιφυλακτικοί πριν αποφανθούμε για την επικράτησή του. Πάντως στην Ελλάδα δεν υπάρχει κινητικότητα γύρω από αυτή την τεχνολογία και για να αντικαταστήσετε το αυτοκίνητό σας με ένα τέτοιο, μάλλον θα πρέπει να μεταναστεύσετε!
Τρίτος τρόπος είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Ήδη υπάρχουν αρκετές εταιρίες οι οποίες κατασκευάζουν τέτοια οχήματα που δεν υστερούν σε τίποτα από τα συμβατικά, το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχουν ηλεκτρικά οχήματα που έχουν επιδόσεις παρόμοιες με σπορ αυτοκίνητα, είναι αθόρυβα, έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και ως εκ τούτου φιλικότερα προς το περιβάλλον. Αυτά είναι μάλλον που θα αντικαταστήσουν τα σημερινά.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε οτι πωλείται αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό αυτοκίνητο που επιταχύνει από 0-100χλμ σε 4 δευτερόλεπτα! Όσον αφορά την οικονομία στην καθημερινή χρήση του, αναφέρουμε άλλο παράδειγμα. Πωλείται αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα που καταναλώνει 6.2 κιλοβατώρες ανά 100 Km!!! Υπολογίστε εσείς από το λογαριασμό της ΔΕΗ πόσο θα σας κόστιζε ένα γέμισμα (πλήρη φόρτιση).
Για φανταστείτε τώρα να έχετε στην ταράτσα του σπιτιού σας ένα φωτοβολταϊκό πάνελ ή μια ανεμογεννήτρια και να το φορτίζετε τα αυτοκίνητά και μηχανάκια της οικογένειας δωρεάν! Καλή ιδέα δεν συμφωνείτε; Πολύ καλή αν μάλιστα σκεφτούμε ότι οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν τέτοια μοντέλα με ότι αυτό συνεπάγεται για την συντήρηση και την υποστήριξη σε ανταλλακτικά. Και τα βενζινάδικα τί θα γίνουν; Μην παραξενευτείτε αν στο μέλλον αντικατασταθούν από Σταθμούς Φόρτισης–Στάθμευσης, μη μείνουν και άνεργοι οι άνθρωποι!!! |
Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010
Βενζινάδικο Τέλος;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.